Topmenu

Zoeken

Mindfulness

Start volgende training: 28 augustus 2017, 19.30 – 22.00 uur. Acht bijeenkomsten.

Kosten: 250 euro inclusief mp3 bestanden met oefenmateriaal

Locatie: bijgebouw van het woonhuis aan de Molenweg 12 in Beusichem

Met Mindfulness leer je om op een vriendelijke manier je gedachten, gevoelens en lichamelijke gewaarwordingen te observeren. Zo ontstaat er ruimte om met aandacht en minder op de automatische piloot te leven. Mindfulness is wetenschappelijk zeer goed onderbouwd en er zijn steeds meer mensen die baat hebben bij de rust, het inzicht en de mildheid die de training oplevert.

Mindfulness is geschikt voor iedereen. Of je nou jong bent of oud, wel of geen lichamelijke en/of psychische klachten hebt. Het is een training waar je de rest van je leven profijt van hebt.

Wat is Mindfulness?

Veel van wat we doen, gaat op de automatische piloot. Gedachten vliegen tegelijkertijd door ons hoofd. We zijn met onze aandacht bij wat al geweest is of bij wat we nog moeten meemaken. Vaak merken we pas later dat we gejaagd zijn, andere negatieve gevoelens hebben of vermoeid zijn.

Mindfulness, of aandacht geven is een vaardigheid die je kunt leren door te oefenen. Je ontwikkelt het vermogen om waar te nemen wat er in je omgaat. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren waardoor je beter kunt omgaan met hinderlijke gedachten, negatieve gevoelens en stress. Je wordt milder en meer accepterend naar jezelf.

Voor wie is het?

Mindfulness is geschikt voor iedereen die wil leren om bewuster en intenser te leven. 

Met Mindfulness word je de baas over klachten bij burn-out en overspannenheid. Je leert omgaan met piekeren, spanning, vermoeidheid of concentratieproblemen of met specifieke klachten op het gebied van angst, verslaving en pijn.

Wat je zoal leert met Mindfulness?

Je leert niet alleen te luisteren naar je hoofd, maar ook naar je lichaam Je kunt accepterend omgaan met lastige emoties en houdt de regie over je gedachten.

Je leert te accepteren wat niet te veranderen is. Je krijgt meer inzicht in je automatische patronen en ontwikkelt mildheid voor jezelf en je omgeving.

Hoe het werkt?

Mindfulness is een praktische methode. Tijdens de training van 8 weken leer je eenvoudige technieken die ontwikkeld zijn door Jon Kabat-Zinn.. Er wordt geoefend met de bodyscan, zitmeditatie, bewegen in aandacht, aandacht voor ademhaling en andere concentratieoefeningen.

Tussen de oefeningen door worden de ervaringen uitgewisseld. Er komen ook elementen uit de hedendaagse psychologie aan bod, namelijk wat er bekend is over stress, piekeren, zorgen, somberheid en wat je er zelf aan kunt doen.

Deelnemers moeten rekening houden met ongeveer een half uur oefentijd per dag. Er wordt gewerkt in een groep van 8 deelnemers. Voorafgaande aan de training is er een telefonisch kennismakingsgesprek.

De trainer Anke Runia:

Ik heb ruime ervaring in de mindfulness yoga en ik ben gecertificeerd trainer van de MBCT mindfulness training.

Meer informatie of aanmelden? Neem contact op met Anke: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 0345-502287